JAK BOJOVAT PROTI STRESU

proti stresu

 

Stres patří do našeho života a většina lidí se s ním potýká každý den, ale ne každý tohoto bubáka umí zvládnout a zahnat tak jak by chtěl.
Nejenom, že díky stresu máme zanesenou pleť pupínky, ale také je hlavní příčinou vzniku onemocnění. Pokud je silný a dlouhodobý, může vést až k vážným onemocněním. Proto je důležité umět proti němu bojovat.  
Projevy stresu jsou individuální. Někdo se začne potit, rychle dýchat, někdo má střevní potíže, bolesti hlavy a je výbušný. 
Všechny tyhle faktory ovlivňují o jaký stres se vlastně jedná, jestliže je to stres ve škole, v práci, na pohovoru, nebo se jedná o ztrátu blízké osoby..apod.
Je ale velmi důležité umět s ním pracovat, zde můžete najít pár tipů jak se se stresem vyrovnat, nebo jak ho zmírnit, nejlépe odehnat. 

1.SPORT
Je vlastně úplně jedno o jaký typ sportu se bude jednat, ale sportujte.. Najděte si sport, který vás baví, při kterém zapomenete na všechny starosti a úplně se odreagujete. Začněte pravidelně cvičit, běhat, boxovat, je to na vás! Zkrátka stres vycvičte.

2.ZAKŘIČTE SI 
Možná, že se zrovna nad touhle radou smějete, ale je to opravdu účinný způsob jak se zbavit stresu a ulevit si. Jděte někam, kde se nebudete bát, že vás někdo uslyší, například do lesa nebo na louku, pole a zakřičte. Křičte tak dlouho dokud se neuvolníte a všechny věci co vás trápí ze sebe nevydáte. 

3.VĚNUJTE SE DECHOVÉMU CVIČENÍ,MEDITUJTE,CVIČTE JÓGU
Zklidněte se tělesně i duševně. Uvolněte se a zastavte nepříjemné myšlenky, soustřeďte se na přítomnost na život, který je skutečný a probíhá právě teď. Soustřeďte se na vlastní dýchání. 
Budete lépe zvládat stresové situace, budete klidnější a uvolněnější a lépe budete zvládat problémy a negativa dnešní uspěchané doby. 

4. CHOĎTE DO PŘÍRODY
Běžte se projít do lesa, daleko od lidí a nechte myšlenky stranou teď jste obklopeni přírodou, poslouchejte zpěv ptáků a buďte vděční za to, že můžete být tady a teď

5.DOSTATEK KVALITNÍHO SPÁNKU
Každý z nás by měl spát průměrně 7-8 hodin denně, někomu stačí méně, někdo potřebuje více spánku. 
Spánkový deficit má za následek deprese, stres, snižuje energii a mentální čistotu.
Ztráta spánku vede příští večer ke zvýšené hladině kortizolu. Kortizol je steroidní hormon, který nadledvinky produkují v reakci na stres. Zvýšený kortizol ovlivňuje nejen spánek, ale pokud bude i nadále vysoká hladina kortizolu, tak to může vést k bolestem hlavy, vysokému krevnímu tlaku a dokonce i k problémům se spánkem.

6.VYMALOVÁNÍ MANDAL
co je to vlastně Mandala? Mandala je kruhový obrazec který má pravidelně úspořádané tvary. Jsou to různé tvary, kde se mohou vyskytovat i čísla nebo symboly. Tyto mandaly se prodávají jako omalovánky a váš úkol je tyto mandaly vymalovat a to barvami, které máte rádi nebo které se vám líbí. Vymalovávání těchto obrazců je vysoce relaxační, člověk se zkrátka soustředí na barvy a vymalování tvarů. Díky mandale a práci s ní, můžeme načerpat pozitivní a léčivou energii. Až jí vymalujete je dobré si jí pověsit na místo, které je pro vás viditelné aby jste se na ní mohli podívat až vám bude úzko a viděli všechny ty příjemné barvy a symboly. 

7.DOMÁCÍ MAZLÍČEK
Někdy opravdu pomůže pořídit si nějákého domacího mazlíčka, nejlépe se osvědčil pejsek a nebo kočka. Člověk se přestane cítit sám a zvířátko mu dodá lásku a zábavu a třeba se právě tento kamarád stane i vaším koníčkem. Zrovna s pejskem můžete totiž podnikat různé aktivity.

8.DEN PRO SEBE
Tento bod považuji za nejdůležitější, protože většina z nás je zaneprázdněna prací, sociálními sítěmi a starostmi. Udělejte si alespoň jednou do měsíce den pro sebe! Vypněte telefon, dejte si relaxační masku pusťte si váš oblíbený film a odpočívejte, nabírejte novou energii do dalšího dne.

Každý z nás jsme originál, proto každému pomůže něco jiného. Já ale doufám, že si zde každý najdete něco co bude naprosto fungovat.